virus angst yoga

Virus angst yoga, yogaoefeningen NU

Virus angst yoga, het is intussen 17 maart 2020 en de wereld is totaal anders geworden. Een twee weken geleden schreef ik nog onderstaande tekst, maar deze is totaal achterhaald!

“Virus angst yoga, vanmiddag at ik een visje bij de viskraam en kwam in gesprek met een hele fitte 80 plusser. Zij begon over het virus en dat ze zo bang is en dat het nu wel heel dicht bij komt. Haar hele leven was de afgelopen weken veranderd. Ze durfde niet maar naar de supermarkt en ook niet naar het zwembad waar ze elke week kwam. Veel mensen laten hun leven leiden door angst bij dit virus,  ik zie het overal om mij heen. Handel jij vanuit angst bij het c virus? Vaak heb je zelf niet in de gaten dat je al anders reageert vanuit angst. Het kan zelfs je leven beperken die angst. Je bewustzijn vernauwt bij angst en je neemt vaak niet de juiste beslissingen”. Virus angst yogalessen helpen je om realistische beslissingen te nemen.

Virus angst yoga en onthamsteren

Veel mensen zag ik om mij heen hamsteren vanuit angst en ook paniekaankopen. Wij zijn juist aan het onthamsteren. De angst niet uit de weg gaan maar de confrontatie aan gaan. De gevoelens die je nu voelt en misschien nog wel krachtiger door het onthamsteren hoe deel je die met anderen en wat pas je toe vanuit de yoga, Mudra’s. mantra’s en yogapsychologie? Bij virus angst yoga ga je de  angst in de ogen zien en je loopt niet weg voor de angst.

Virus angst yoga en ontspannen

Wanneer je ontspannen leeft dan neem je hele andere beslissingen in je leven dan wanneer je gespannen bent door angst. De laatste tijd zie ik steeds meer mensen die overdreven reageren vanuit de cvirusangst. Bij de virus angst yoga besteden we aandacht aan het ontspannen van het lichaam, ademhaling en het ontspannen van de gedachten. De yoga heeft mooie yogaoefeningen die je hiervoor kunt gebruiken zoals aardingsoefeningen, chakraoefeningen en Mudra’s.

Virus angst yoga en quarantaine

Quarantaine geeft veel mogelijkheden om yoga weer anders te beleven. Hoe ga je met deze stilte om? Kun je gemakkelijk alleen zijn en heb je het goed met jezelf? Zorg ervoor dat je in je nu in je eigen energie blijft en dicht bij jezelf. Luister thuis eens naar de Taramantra. Zelfs de Dalai Lama heeft deze mantra aanbevolen bij cvirusangst. Naar binnen gaan met yoga en meditatie is een uitstekende therapie. Zoek wel balans met op zijn tijd een frisse neus halen. Dit is de gelegenheid om goed voor jezelf te zorgen en wat gezondere recepten uit te proberen.

Speciale cvirus angst meditaties

Onze gedachten over het cvirus kunnen ons al ziek maken. Hoeveel mensen zijn al gespannen van hun gedachten voordat ze in de stoel van de tandarts zitten? Bij de coronavirus meditaties maken we het denken rustig en vullen ons met positieve energie. Door meditatie kun je beter creatieve oplossingen bedenken om met het virus om te gaan. De speciale lichtmeditaties werken door in lichaam en geest en geven een betere weerstand. Je kunt een mail sturen en dan ontvang je een mooie meditatie tegen angst.

Het angstvirus

Mantra’s bij de c viris angst

Mantra’s worden nog weinig gebruikt bij virussen. Maar bij deze c virus yoga pakken we het op vele fronten aan. Ook gebruiken we de eeuwen oude mantra’s die doorwerken op je weerstand en op je gezondheid. Ook leer je mantra’s kennen die doorwerken op andere gebieden. Ben jij angstig over dit virus dan kun je de mantra tegen angst gebruiken.  Gebruik eens de Ganesha mantra bij virus angst yoga.

Versterk je weerstand de komende tijd met virus angstyoga

virus angst yoga

De afgelopen 35 jaar dat ik aan yoga doe ben ik heel weinig ziek geweest. Maar 2 keer een paar dagen geen les kunnen geven. Door yoga is mijn weerstand veel beter geworden. Door de blik naar binnen te brengen en aandacht te hebben voor lichaam, adem en gevoelens word je weerstand beter. Virus angst pak je aan door de angst recht in de ogen te kijken. Je kunt je weerstand verhogen door een middagdutje, eerder naar bed te gaan, veel vitamine C, geen of weinig alcohol, minder koffie, ademhalingsoefeningen, Multi vitamines, een koude douche en je gevoelens, zoals cvirus angst,  te ventileren met vrienden of in een dagboek. Virus angst yoga is geen symptoomaanpak maar aanpak bij de oorzaak.

Virus angst yoga thuis

Veel sportscholen zijn gestopt met yoga, maar de afgelopen week ben ik begonnen met yoga thuis. Cursisten ontvangen nu yoga d.m.v. een youtubelink. Voor nieuwe cursisten heb ik mooie aanbiedingen. Normaal ontvang je maar  1 yogales in de week maar nu om de dag. Met virus angt yoga kunnen we goed de virus angst aanpakken met aardingsoefeningen, ontspanning, mudra’,s enz en deze ontvang je nu safe in huis. Pak je virus angst yoga gewoon thuis op.